Допомога учням

Як підготуватись до ДПА? Все просто, треба вчитися.

1.  Підготуйте своє робоче місце, де все повинно відповідати успіху: тиша, розміщення посібників, порядок.

2.  Сядьте зручніше за стіл, покладіть перед собою чисті аркуші паперу, справа – зошити і посібники. Згадайте все, що знаєте з цієї теми і запишіть це у вигляді плану або тез на чистих аркушах паперу зліва. Потім перевірте правильність, повноту і послідовність знань за зошитами і посібниками. Випишіть те, що не змогли пригадати на простих стандартних аркушах паперу і там же запишіть запитання, які слід задати вчителю на консультації. Не залишайте жодного незрозумілого місця в своїх знаннях.

3.  Працюйте за своїм планом. Удвох рекомендується працювати тільки для взаємоперевірки або консультації, якщо в цьому виникає необхідність.

4.  Підготуйте відповідь з якої-небудь теми, виділіть окремі думки у вигляді тез і підберіть до них у вигляді доказів основні факти, цифри. Ваша відповідь повинна бути короткою, змістовною.

5.  Крім теорії не забудьте підготувати практичну частину, щоб вміло і вільно довести навички роботи з текстами. Учень повинен працювати не тільки головою, але й руками, повинен не тільки знати, але й уміти.

6.  Встановіть чіткий ритм і режим дня. Розумно чергуйте працю, відпочинок і харчування, нормальний сон і свіже повітря.

7.  З користю використовуйте консультації вчителя. Приходьте на них добре попрацювавши вдома і з заготовленими конкретними запитаннями, а не просто послухати те, що будуть запитувати інші.

8.  Використовуйте зошити, в яких ви вели записи. Дуже погано, якщо ці зошити ви не зберегли.

9.  Бійтеся шпаргалки. Вона вам не додасть знань. Готуючи шпаргалки ви насправді обманюєте себе, адже створюєте у себе ілюзію готовності до атестації, насправді не знаючи нічого.

10. Не допускайте, як зайвої самовпевненості, так і недооцінки своїх знань і здібностей. В основі впевненості лежать міцні знання. Не можна йти на атестацію, не повторивши всі теми. Адже може статись так, що вам дістанеться саме те запитання, яке ви не повторили.

11. Не забувайте пов’язувати свої знання з будь-якого предмета з сучасністю, з життям своєї країни, з виробництвом. Знайте, де і як можна використати одержані в школі знання.

12. Коли на атестації ви отримаєте свій білет, спокійно сядьте за стіл, обдумайте запитання, складіть план відповіді. Не хвилюйтесь, якщо щось забули.

Пам’ятка для учнів «Як писати диктант»

1. Уважно прослухайте текст диктанту.

2. Коли вчитель зачитуватиме кожне речення в цілому, слухайте його до кінця й не робіть ніяких записів.

3. Починайте записувати речення лише тоді, коли вчитель почне його читати частинами, роблячи тривалі паузи.

4. Під час записування речення більше звертайте увагу на орфографію (написання слів), але не треба забувати й про розділові знаки.

5. Під час перевірки записаного речення потрібно передусім зважати на інтонацію й особливо ретельно перевіряти поставлені розділові знаки (у цьому важливу роль відіграють паузи: ледь помітну паузу роблять у тих місцях, де  треба поставити кому, а більш помітну — на місці двокрапки чи тире; явна пауза означає, що треба поставити крапку з комою).

6. Сконцентруйте свою увагу й не відволікайтеся під час написання диктанту.

7. Не «збирайте» помилки, зазираючи під час написання диктанту в роботу сусіда (як показує практика, на це, по-перше, витрачається час, якого і так мало, а по-друге, потім часто доводиться шкодувати через помилку, допущену  внаслідок такого виправлення).

Як самостійно підготуватися до ЗНО

Підготовка а-ля “Сам собі режисер”

1. Визначаємось із предметами. Зволікання впевненості не додасть.

2. Шукаємо у всезнаючому інтернеті необхідні документи та матеріали для підготовки.

В нас на порталі все є, для зручності пошуку зробили КАРТУ ПОРТАЛУ – всі предмети, з потрібними програмами, характеристиками та особливостями кожного тестування, всі додаткові матеріали.

3. Якщо бажаєте ще погуляти в тенетах мережі, будь ласка, додаткові ресурси вам на допомогу.

Тільки пам’ятайте типову помилку студента (яким ви ж хочете стати) – пошук та наявність матеріалів частенько дає хибне відчуття безпосередньої підготовки. З матеріалами треба працювати, а не збирати їх.

самостійна підготовка

4. Пишемо малюємо план підготовки: трохи математики.

Беремо календарик. Визначаємо кількість тижнів до ЗНО. Знаємо кількість предметів. Одному предмету – один тиждень (кілька днів), а далі чергування. (Краще всі разом предмети не вчити). Ділимо та бачимо скільки часу маємо на кожен предмет.

Звісно, плани часто пишуться так, що їх на 100% виконати вкрай важко, тому під час підготовки коригування плану неминуче.

5. Вивчаємо програми та характеристики тестів.

6. Купуємо посібники з підготовки/збираємо шкільні підручники.

Посібники – річ хороша, тренувальна. Але, для прикладу, 200-бальники радять йти все-таки по шкільних підручниках з опорою на програму ЗНО (хоча до іноземної мови це не дуже підходить). Втім, вибирати вам.

7. Заводимо блокноти/WORD-документи/зошити для конспектів:для теорії, правил, формул, дат, подій, визначень тощо. Кольорові маркери, стікери та закладинки вам в поміч.

8. Обов’язково проходимо тести минулих років на початковому етапі. Старанно штудіюємо найскладніші завдання. Визначаємо свої слабкі сторони та теми. Онлайн-допомога теж у поміч. На сьогодні можна знайти безліч ресурсів для досить-таки якісної підготовки.

9. Працюємо в стабільно навчальному режимі, без поблажок до себе.

Складаємо графік занять, дотримуємось, якщо щось «не виходить», заняття не скасовуємо, а переносимо.

10. Не забуваємо про відпочинок та позитив. Як тільки мозок відмовляється сприймати інформацію, а це зазвичай після години завантаження «процесора», робимо перерву 15 хвилин.

Ви запитаєте: а що робити з тими темами чи «об’єктами», які ну ніяк не розуміються. У вас є ще можливість використати шкільні уроки або ж допомогу вчителів-предметників школи (в міру, звичайно). Ввічливість, ненав’язливість та вдячність передусім. Альтернатива: запитати у когось з однокласників, хто “шарить” в тій чи іншій темі.