Бібліотека📚

Бібліотека в нашій школі знаходиться на першому поверсі.

Книги можна вибрати на будь-який смак: казки, оповідання,  вірші та підручники з різних предметів. У бібліотеці школярі беруть підручники і додаткові посібники для занять, також в бібліотеці є художня література.

Правила користування бібліотекою

1.Учні школи записуються до бібліотеки в індивідуальному порядку.

2.На кожного читача заповнюється читацький формуляр як документ, що підтверджує факт і дату видачі користувачеві документів з фонду бібліотеки та їх повернення.

3.Під час запису до бібліотеки користувачі повинні ознайомитися з Правилами користування нею і підтвердити зобов’язання про їх виконання своїм підписом у читацькому формулярі.

4.Термін користування документами,які видаються на абонемент, не більше 30 днів. Кількість примірників, які видаються на абонемент, не більше 5.

5.Навчальна, методична література видається користувачам на час навчання відповідно до програм з обов’язковою перереєстрацією в кінці року.

6.У разі необхідності термін видачі документів може бути подовжений,якщо на видання немає попиту з боку інших користувачів, або скорочений, якщо видання користується попитом.

7.Періодичні видання видаються вчителям – предметникам терміном на 15 днів. За кожний примірник користувач розписується в читацькому формулярі.

8.Періодичні видання видаються учням лише в читальному залі. Кількість документів, які видаються в читальному залі , необмежена.

9.Рідкісні, цінні, довідково – енциклопедичні видання, альтернативні підручники, хрестоматії видаються лише в читальному залі.

Користувач зобов’язаний дотримуватися:

Посвята першокласників у читачі 2018 року

Міжнародний день дитячої книги в бібліотеці

З нагоди свята в шкільній бібліотеці 2 квітня 2019 р. для дітей відбулися такі заходи:

·мультимедійна презентація ;

·для учнів 2-х класів проведено бібліотечний урок «Мандри казковими шляхами Г. Х. Андерсена». Юні читачі з великим задоволенням слухали розповідь бібліотекаряпро життя і творчий шлях великого казкаря Г. К. Андерсена і цікаві факти із життя данського письменника;

·вікторина «З якої казки уривок?»

Кращі читачі бібліотеки

«Читання- ось найкраще навчання» – стверджує народна мудрість.

Спостереження показали, що сучасні діти стали читати значно менше. В міру того, як масового вживання набула комп’ютерна і копіювальна техніка, як світ завойовує Інтернет, – зменшується значення і незамінність книги. Могутнім конкурентом читанню книг зараз виступає Інтернет. Отримати інформацію в ньому набагато легше, простіше, не вимагає особливих зусиль. Але глибоко, повно розуміти текст книги, відчути красу художнього слова дозволяє тільки вдумливе читання. Наукові твори поглиблюють знання учнів, художні – спонукають школярів до самостійних роздумів над проблемами життя. Як правило, велика частка тих, хто любить читати, це діти молодшого шкільного віку. Чим старші діти, тим менше часу в них займає читання на дозвіллі і тим менше вони люблять читати. А в старших класах читають в основному тільки ті твори, що вивчаються згідно зі шкільною програмою.

Аналіз читацьких формулярів учнів дає можливість побачити, які діти, з яких класів, відвідують бібліотеку, які книги вони люблять читати.

2 клас – записано до бібліотеки 22 дітей. Діти вже активно долучаються до читацького колективу нашої школи. Найкращими читачами у цього класу є: Шевчук Володимир, Василейчук Михайло, Ротопан Іван, Петрович Володимир, Москалюк Іван.

3-А клас – записано 21 учнів. Кращим читачами бібліотеки з цього класу є: Шандро Валерія, Грек Марія, Стасюк Надія, Лучак Таїсія, Нахамко Аліна, Бакрив Павліна, Павлюк Анастасія.

3-Б клас – записано до бібліотеки 22 дітей. Всі діти є читачами, частіше за інших відвідує бібліотеку Липованчук Каріна, Зав’ялець Антоніна, Кучер Денис.

4 клас – відвідують бібліотеку 19 учнів. Кращими читачами є Москалюк Антон, Марчук Надія, Курилюк Анастасія, Зав’ялець Олександр.

Учні початкових класів люблять читати казки, вірші, загадки, а також приходять за потрібною інформацією, яка необхідна для більш глибокого вивчення шкільної програми.

5 клас – записалося до бібліотеки 23 учня. Кращими читачами є такі учні: Тесліцька Анастасія, Чибір Марія, Прокоп’юк Анастасія, Турчинюк Юлія.

6 клас – читачами бібліотеки є 16 учнів. Кращим читачем є Борисова Ксенія.

7 – А клас – записано до бібліотеки 16 учнів. Учні цього класу  рідко відвідують бібліотеку, кращими читачем класу можна вважати Крізар Андріану.

7- Б клас – записано до бібліотеки 15 учнів, активними читачами бібліотеки є Данилюк Діана, Сорокан Катерина.

8 – А  – записано до бібліотеки 17 учнів. Беруть книги рідко, в основному підручники, художню літературу читає Сорокан Ніна.

8 – Б клас .  З 17 учнів, що користуються бібліотекою, найкращим читачами  можна назвати Литвінчук Анну, Ракочу Марію, Ротопан Діану, вони полюбляють самі роздивлятися книжкові полиці і вибрати ту книгу, що їм до вподоби.

9 клас – записано до бібліотеки 19 дітей. Найкращим читачем не тільки класу, а й школи можна назвати Понича Івана, який дуже багато читає, як художньої, так і довідкової літератури.

10 клас – записано до бібліотеки 21 учень. Користуються переважно довідковою літературою.

11 клас – всі 30 учнів класу користуються бібліотекою. Брали в основному підручники для 11 класу, а також підручники для 7-10 класів з окремих предметів для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання. Читають і художню літературу.

Поради батькам у вихованні маленького читача.

Найголовніший і найефективніший рецепт прилучити малюка до читання – читати дитині книги, коли вона сама цього ще не вміє. Перегляд телевізора з казковими мультфільмами, диск із будь-якою пригодницькою історією – теж можуть бути, але основною культурною їжею повинно бути читання книжки, що приносить однакове задоволення виконавцю і слухачу. Найперші «ріпки», «колобки» на картонних – щоб не порвалися – аркушах – це самий захопливий вид спілкування зі своєю дитиною.

Дошкільний період – перша сходинка в літературному розвитку майбутнього читача. Саме в дошкільному віці починає складатися начитаність. Чим раніше література доторкнеться до душі дитини, а не лише до розуму,тим більше надії, що добрі почуття переможуть. У цьому велику роль відіграє спілкування читача – початківця з досвідченим дорослим, хто б він не був: мама,тато,бабусі і дідусі, вихователі, педагоги, бібліотекарі – і настане, вірте в це, той момент, коли успіхи дитини приємно вразять батьків і всіх, хто щедро віддав часточку свого душевного тепла дитині.

Якщо в сім’ї з повагою ставляться до книжки,таке ставлення виробляється і в дитини.

Показуйте гарний приклад вашій дитині, демонструючи їй, як вам подобається читати. Зберігайте дитячу літературу на нижніх полицях, щоб дитина могла її легко дістати.

Дайте дитині подивитися вашу книгу. Читайте її вголос або дозвольте дитині прочитати її вам.

Доки дитина росте, показуйте їй малюнки та збірки оповідань. Кольори і форми вразять її, слухання веде до вивчення. Якщо дитина щойно починає читати, намагайтеся купувати тоненькі книжки з великими малюнками.

Приносьте своїй дитині книги, які задовольняють її індивідуальні потреби, наприклад, про спортивні змагання,тварин, казкові пригоди. Ми маємо впливати на формування смаків та інтересів. У цьому допоможе книга. Стара добра казка навчає співчувати героям. А книжки з загадками, головоломками стають чудовою гімнастикою для розуму. Добирати літературу треба таку, від якої малюкові буде важко відірватися – ту, що відповідає його вікові та вподобанням. Книга має нести щось нове, невідоме раніше. А читання приносити радість.

Пам’ятайте про поезію! Короткий вірш – це найкращий спосіб привернути увагу на деякий час.

Даруйте дітям книги. Цим ви даєте зрозуміти, що книги – особливі.

Знаходьте час, щоб відповідати на запитання,які ставлять ваші діти під час читання. Це означає, що діти потребують вашої уваги.

Обговоріть з дитиною прочитану книгу. Спитайте, чи сподобалося дитині прочитане. Чим? Попросіть дитину розповісти про головного героя, головні випадки, запропонуйте дитині зробити малюнок до епізоду, який їй найбільше сподобався, вивчити уривок, якщо це вірш.

Читання перед сном повинно стати регулярною сімейною традицією.

Чекаю на вас у шкільній бібліотеці!